,,A r l e c h i n”
I. CERCUL DE MUZICĂ
- cursurile sunt structurate pe diferite niveluri de complexitate: incepator, intermediar, avansat -
a. Muzica usoara / Canto / Teatru muzical
b. Chitară
c. Clape - pian
*dezvoltarea capacitatilor de interpretare vocala;
*dezvoltarea capacitatilor de receptare si intelegere a textului muzical;
*dezvoltarea capacitatii de receptare şi interpretare a muzicii;
*formarea unei culturi muzicale;
*cultivarea sensibilitatii, a imaginatiei si a creativitatii muzicale;
*cunoasterea instrumentelor muzicale si a unor elemente de limbaj muzical;
a .Muzica usoara / Canto / Teatru muzical : - Continut curs:
*elemente de teorie muzicala;
*elemente de armonie;
*studiu practic de tehnica instrumentala;
*arta improvizatiei si acompaniamentului;
*elemente de estetica specifice instrumentului;
*studiu si interpretare individuală şi în grup;
*evolutia catre un gen muzical sau altul in functie de aptitudini sau preferinte.
*panatie alternative; - panatie sweep;
*legatto hammer-on, pull-off, slide, sluring ;
*tapping si dublu tapping; - speed arppegios.
Societatea Cultural Artistică A r l e c h i n Botoşani / Proiect Cultural Artistic
Şcoala de Week -end 2008- 2010
*notatii si simboluri in folk, rock si jazz; - relatii intervalice;
*marea acordurilor si rasturnarile acordurilor;
*game majore si minore;
*modul pentatonic şi modul blues.
Elemente de armonie:
*armonizari pe treptele gamelor;
*teoria modurilor;
*progresii de acorduri.
*studiul individual a unor piese celebre
*scurt istoric despre progresul instrumentelor cu claviaturi;
*aplicatii in muzica clasica si contemporana;
*imitatia timbrelor clasice cu ajutorul claviaturii electronice .
*acomodarea si invatarea tastelor;
*digitarea specifica gamelor in functie de modul lor;
*exercitii tehnice pentru dependenta mainilor;
*game si arpegii cu chei diferite diezi, bemoli .
*executia unor pasaje scurte cu ambele maini;
*ritmul muzical in muzica electronica si moderna;
*studiul individual a unor piese celebre;
*combinarea unui ritm cu o melodie data;
*imbinarea insusirilor tehnice si umane si uzitarea lor;
*alegerea unui repertoriu în mod liber - motivarea, învatarea si analiza.
*testarea auzului muzical si a simtul ritmic al cursantilor prin reproducerea unor sunete emise si a unui fragment ritmic;
*fixarea genului de glas : soprana, altista, tenor, basl;
*fixarea unui repertoriu care urmeaza a fi pregatit cu acompaniament de banda CD / pian / clapă ;
*deprindere tehnică vocală / instrumentală: respiratia, fraza, emisia, timbrul vocii;
*corectarea greselilor de emisie şi a dictiei pronuntia corecta a cuvintelor, a consoanelor si vocalelor .
*deprindere a tehnicii vocale şi exercitii de dictie;
*studierea unor arii lejere, lied-uri, canzonete, romanze;
Notă: - cursantul poate alege repertoriul in functie de genul dorit, doar dupa învatarea gamelor / exercitiilor de digitatie
Arii din operete - interpretare: - "My Fair Lady" - Fr. Loewe; "Silvia" - E. Kalman; "Contesa Mariza" - E. Kalman; "Voievodul Tiganilor" J.Strauss; "Vaduva Vesela"F. Lehar; "Tara Surasului" F.Lehar; "Secretul lui Marco Polo"F. Lopez;
Muzică de Film - Repertoriu : - „NewYork, New York”, „My fair lady”, ”Sapte mirese pentru sapte frati”, „Omul din La Mancha”, „Oklahoma”, „Calul Balan”etc.
Studiul unor piese celebre Chitară : - „Hotel California” - The Eagles; „Another Brink In The Wall-part 2” - Pink Floyd; „You Shook Me All Night Long” Ac/ Dc; „Living On A Prayer” Bon Jovi; „Always With Me, Always With You” Joe Satriani
Societatea Cultural Artistică A r l e c h i n Botoşani / Proiect Cultural Artistic
Şcoala de Week -end 2008- 2010
II. CERCUL DE DANS
- cursurile se adresează tuturor categoriilor sociale copii / elevi / tineri / adulti , fiind structurate pe diferite genuri de dans şi niveluri de complexitate: incepator, intermediar, avansat :
b. Dans modern - tematic
c. Dans contemporan
g. Dans relaxare / terapeutic
h. Dansuri / expresii africane
i. Balet - Gimnastica aerobica
*întelegerea şi formarea convingerii că practicarea activitătilor corporale specifice dansului,
competitive / necompetitive, ameliorează conditia umană şi prin ea calitatea vietii personale şi profesionale;
*îndreptarea ţinutei corpului şi valorificarea prestanţei personale în raport cu valorile sociale;
*descoperirea dansului de catre cursanti ca :
*mijloc de recreere / socializare şi de modelare fizica;
*mijloc care contribuie la formarea simtului estetic
*mod de exprimare artistica personala;
*posibilă profesie viitoare;
*diversificare formelor şi a miscarilor de dans;
*exercitii ritmice cu sau fara schimbare de ritm, precum şi testarea simtului muzical;
*sarituri, miscari initiatice pentru cei mici, miscari mai ample de dans, pentru cei mari;
*exercitii de gimnastica la sol, in diverse combinatii;
*invatarea notiunilor de dans clasic, modern, contemporan;
*recunoaştea ritmurilor specifice fiecărui gen de dans;
*invatarea pozitiilor de baza din dansul classic, standard, latino;
*creearea de exercitii şi coregrafii pe baza acestor pozitii;
*dansuri care cuprind miscarile invatate si elemente noi ;
*elemente de estetica specifice dansurilor;
*studiu si interpretare individuală şi în grup a dansurilor / coregrafiilor;
*evolutia catre un gen de dans sau altul in functie de aptitudini sau preferinte ;
*cultivarea aptitudinilor artistice ale copiilor şi tinerilor;
*obtinerea unor abilitati la nivel de excelenta in arta dansului, muzicii, teatrului;
*educarea cursantilor sa lucreze intr-un mediu creativ, non competitiv si disciplinat ;
*întelegerea explicită a formelor specifice genurilor muzicale şi a diferitelor stiluri de dans;
*optimizarea performantei prin competitivitate,angajare şi ambitie;
*cultivarea sensibilitatii, a imaginatiei si a creativitatii specifice artei de a dansa;
* formarea simtului estetic eleganţă / stil / rafinament ;
Societatea Cultural Artistică A r l e c h i n Botoşani / Proiect Cultural Artistic
Şcoala de Week -end 2008- 2010
a.Dans standard / latino - Continut curs:
*pentru copiii in varsta de pana la 6 ani vor fi predate exercitii speciale pregatitoare pentru dezvoltarea aptitudinilor ritmice şi a dansurilor de grup / perechi ce vor fi executate in ritmul celor mai cunoscute melodii ale momentului specifice:
*dansurilor standard
- Vals Lent, Tango, Vals Vienez, Slow Foxtrot, Quick Step
*dansurilor latino - americane
- Samba, Cha-cha-cha, Rumba, Passo Doble, Jive, Salsa
*toate aceste stiluri latino americane pot fi dansate individual, in pereche sau ca dansuri de grup, determinănd posibilitatea de creare a unor stiluri proprii, ce au ca suport elementele de baza ale fiecarui stil in parte, accentul fiind pus pe latura artistica a dansurilor specifice dansului social Social Dance
b.Dans modern / street-dance / break-dance / tematic / R&B / stilizat - Continut curs:
c.Dans contemporan- Continut curs:
0) { if(!is_fixed) make_fix(); is_fixed = true; } oot = jQuery('#oferta_div').offset().top; if(st < oot) { if(is_fixed) un_fix(); is_fixed = false; } bmax = jQuery('#site_bottom_div').outerHeight(); if(sb < bmax) { jQuery('#oferta_filters_div').css('bottom', bmax - sb + 15 + 'px'); } } jQuery(document).ready(function() { if(isMobileWidth(1200)) jQuery(window).scroll(scrollHandler); }); function make_fix() { jQuery('#oferta_filters_div').addClass('_fixed'); left = jQuery('#oferta_div').offset().left; jQuery('#oferta_filters_div').css('left', left + 'px'); jQuery('#oferta_filters_div').css('top', 'auto'); jQuery('#oferta_filters_div').css('bottom', '10px'); jQuery('#oferta_filters_dum').css('display', 'block'); } function un_fix(where) { jQuery('#oferta_filters_div').removeClass('_fixed'); jQuery('#oferta_filters_div').css('left', 'auto'); jQuery('#oferta_filters_div').css('top', 'auto'); jQuery('#oferta_filters_div').css('bottom', 'auto'); jQuery('#oferta_filters_dum').css('display', 'none'); }