Instaleaza gratuit aplicatia pentru Android
Toate categoriile
  • Toata tara
    CAUTA

    SOCIETATEA CUL...

    DANS TEATRU MUZICA MODELING PANTOMIMA


    Proiect Cultural Artistic - Scoala de Week-end ARLECHIN 2009 - Teatrul / Actorie (limba engleză / franceză) / Pantomimă / Marionete şi păpuşi / Divertisment

    Societatea Cultural Artistică A r l e c h i n Botoşani / Proiect Cultural Artistic
    Şcoala de
    Week -end 2008- 2010

    .

    a. Teatrul  /  Actorie limba engleză / franceză / Pantomimă / Marionete şi păpuşi / Divertisment

    Teatrul – continut curs :

    *se situează sub zodia interferenţeelor artelor, a eterogenităţii sale ca artă „ combinată” sau „ mixtă”, aspect ce confirmă concepţia unui teatru care înglobează toate artele, împrumutănd de la alte arte diferite mijloace de expresie: de la pictură ia culoarea, de la sculptură formele plastice, de la arhitectură spaţiul şi timpul, de la dans, mişcarea şi estetica corporală; *elementele diferitelor arte prezente în spectacol îşi păstrează identitatea formală, constituindu-se în semne sau limbaje, dar supunându-se exigenţelor teatrului, unei noi funcţionalităţi dramatice, spectaculare şi de divertisment;

    *deosebirea teatrului de literatură este făcută de finalitatea piesei de teatru: reprezentarea scenică.

     

    Relaţia  text - spectacol

    *Ambivalenţa textului şi spectacolului defineşte relaţia existentă între text şi spectacol.

    *Textul şi spectacolul alcătuiesc o unitate care se împlineşte,în reprezentaţie prin noţiunea de imagine teatrală complexă. Spectacolul conţine piesa de teatru care constituie cadrul său de bază; un text dramatic provoacă mai multe spectacole, diferite nu numai cantitativ, dar şi în configuraţie estetică.

    *Reprezentaţia teatrală suferă determinarea operei dramatice şi prin acea că aceasta poate impune noi forme / modalităţi ale scenicităţii sau le modelează pe cele existente;

    *o piesa de teatru capătă valoare şi semnificaţie şi se împlineşte estetic /semantic, doar prin contribuţia elementelor scenice, a actorului, dar şi a celorlalte, a luminii, decorului”;

    *studiind teatrul, cursantii vor studia cuvântul şi vor înţelege forţa acestuia de a întemeia realitatea, forţă caracteristică doar cuvântului din teatru. Vizionarea unui spectacol după o operă citită în prealabil determină părăsirea spaţiului ficţional al cărţii şi realizarea contactului cu o  „realitate” construită după normele dictate de dramaturg. Ca să devină cititori sau spectaori avizaţi de teatru, ei trebuie să fie capabili să interpreteze dublul statut literar şi teatral al textului dramatic şi să recunoască în spatele lui atât spectacolul posibil, programat de autor, sau de convenţiile teatrale, cât şi universul referenţial reprezentat în text şi în traspunerea lui scenică.

     

    Relatia regizor - actor – public

    *regizorul a fost investit cu calitatea de autor sau cel puţin de conducător al procesului de alcătuire a imaginii teatrale complexe, datorită diversificării mijloacelor de expresie teatrală şi a nevoii de structurare a constituientelor artei teatrale;

     

    Regizorul:

    *se subordonează dramaturgului: „ alter ego” al autorului, „ traducător”;

    *are sarcina principală de a trasmite către public mesajul autorului dramatic.

    *trebuie să fie creativ, original, să dovedească putere de invenţie.

    *regizorul nu apare ca intermediar între actor şi textul dramatic, ci ca autor al propriului text al reprezentaţiei, al propriului discurs, al imaginii teatrale complexe.

    Actorul:

    *actorul ca şi personajul dramatic, are o natură duală, existând în universul imaginar, ficţional al piesei, şi manifestându-se, în acelaşi timp, ca o prezenţă reală în lumea spectacolului;

    *actorul este element principal al imaginii teatrale complexe;

    *actorul materializează scenic discursul pesonajului, implicit pe cel al autorului, actulizându-le;

    *prin actor, piesa devine o „trăire prezentă de mare intensitate”;

    *dezambiguizează la modul practic discursul literar al personajului şi autorului, făcându-le să fiinţeze concret.

    Publicul:

    *poate fi acelaşi cu cititorul, sau nu „spectatorul este celălalt participant viu al reprezentaţiei teatrale”, celălalt fiind, bineînţeles, actorul.

     

    Pantomimă - continut curs:

    *Pantomimă "actoria fară cuvănt" este un mod de a te juca cu ajutorul unor elemente de miscare expresive corporal. *este usor sa creezi si sa-ti imaginezi tot felul de situatii haioase, să "calatoresti cu găndul" prin povesti, ţări, locuri pe care tu le inventezi, totul doar cu ajutorul trupului tău si al muzicii.

    *jocuri si exercitii de dezinhibare, de cunoastere a membrilor din grup.

    *improvizatie solo si in grup pe teme date pentru a determina regimul de miscare si implicit personalitatea fiecarui participant;

    *prezentarea unui mic spectacol imaginat si jucat de participanti.

    *învatarea primelor elemente de pantomima. Se va face treptat, la fiecare trei sedinte se va studia un nou element;

    *studiul tipurilor de miscare pe caractere si personaje ;

    *studiul de caractere si personaje studiate dupa varsta, ocupatie, nationalitate.

    *Improvizatie pe muzica combinand elementele de pantomima si regimuri de miscare diferite.

    *Inventarea unor povesti cu ajutorul elementelor de pantomima si apoi repetarea lor periodica pana la cresterea unor mici elemente de spectacol.

     

    Societatea Cultural Artistică A r l e c h i n Botoşani / Proiect Cultural Artistic Şcoala de Week -end 2008- 2010

     

    b. Curs Mass Media - Televiziune / Jurnalism / Arta vorbirii şi a discursului public - continut curs:

     

    Presa scrisa

    Radioul

    Televiziunea

    Internetul

     

    Presa scrisa / jurnalism

    *ziarele sunt un mijloc de informare si cunoastere, alături de celelalte surse mass –media

    *ziarele exercită o influenţă puternică asupra “opiniaei publice”.

    *gazetele si revistele au reprezentat cele mai eficiente vehicule de promovare a ideilor, contribuind la impunerea valorilor clasice / moderne ale literaturii romane şi universale.

    *sistemul mass-media, prin diversele forme specifice de manifestare asigura cadrul necesar libertatii de expresie si ajuta la configurarea statutului societatii civile.

     

    Radioul

    *Consecinţa cea mai importantă a revoluţiei electronice, a constituit-o apariţia radioului. În primii ani de dezvoltare, comunicaţiile radio au fost numite telegrafie sau telefonie fara fir, expresii care nu au rezistat în timp, si care au fost înlocuite cu termenul generic ,,radio’’, cea mai largă folosire a radioului o constituie radiodifuziunea / televiziunea.

    *domeniile principale ale radiocomunicaţiilor, îl reprezintă în continuare radiotelegrafia / radiotelefonia.

    Televiziunea,comunicarea audio-vizuala

    *Televiziunea este mijlocul de comunicare de masă cu cel mai mare impact asupra societăţii. Tehnic vorbind, este definită ca un procedeu de descompunere, transmitere la distanţă şi apoi de recompunere a imaginilor.

     *are un rol de « mijloc documentar »  ce măreşte considerabil puterea informaţiei dată de radio, adăugând auzul vederii;

    *Conceptul de « cultură mediatică » defineşte în esenţă o cultură a divertismentului, o simplificare a formelor culturale ce sunt reduse, condensate, repovestite şi resemnificate, mass-media, în special televiziunea, creează această cultură ; ele încetează a fi un canal prin care se transmit celelalte componente culturale şi devin însele un sistem cultural în sine.
      

    Internetul

    *Daca la inceput au fost semnalele morse, telegraful apoi telefonul care a revolutionat comunicatiile lucrurile au evoluat cu un concept nou numit internet, ce are originea in ARPANET si in NSFNET, fiind o suma de conecsiuni -o retea ce contine noduri care transmit/primeasc mesaje,fiecare nod avand propria adresa,mesajele pot fi transmise între nodurilor din retea.

    *ARPANET include servicii, cum ar fi FTP-ul File Transfer Protocol / remote login TELNET / E-mail electronic mail *XEROX dezvolta tehnologia retelelor locale LAN / TCP-ul Transmission Control Protocol

    *Internet Protocol IP - protocol pentru a putea conecta tipuri diferite de echipamente;
    *Punctul de inceput pentru toti pe Internet este ISP-ul Internet Service Provider ,utilizatori se pot conecta în LAN sau pot avea  acces la internet folosind un modem de tip :- PPP Point to Point Protocol / SLIP Serial Line Interface Protocol .
    *
    World Wide Web WWW-ul - este un sistem pentru accesul la hypertext pe Internet, este facut din documente, imagine, sunete si link-uri către alte documente sau servere;

    *HyperText Transfer Protocol HTTP - este setul standard de comenzi ce permite comunicarea pe Internet;

    *făra http browserul care este folosit nu ar sti daca informatia care a venit este HTM / Document/ Program /Mediu VRML

    *Un document Web poate contine si linkuri catre alte servicii cum ar fi FTP / GOPHER / ARCHIE / TELNET;

     

    Arta vorbirii şi a discursului public - continut curs :
    *Tipuri de discurs genera orationis : judiciar, deliberativ, demonstrativ.

    *Momentul prim în pregătirea unui discurs: precizarea obiectivelor.
    *Estimarea situaţiei în care va fi rostit discursul şi a publicului căruia acesta îi e destinat.

    *Identificarea argumentelor care pot fi folosite inventio .

    *Structurarea argumentelor dispositio .
    *Tehnici de amplificare şi de reducţie.
    *Gradarea argumentelor în vederea obţinerii efectului scontat.

    *Discursul orientat către problema abordată logos .
    *Discursul orientat către stârnirea reacţiei emoţionale a auditoriului pathos .

    *Discursul care aduce în prim plan figura oratorului ethos .

    *Alegerea stilului adecvat pentru redactarea discursului elocutio .
    *Calităţile stilistice ale elocinţei.

    *Tehnici de memorizare pentru alcătuirea şi rostirea discursurilor memoria .

    *Elaborare şi improvizaţie în pregătirea şi în rostirea discursurilor.

    *Momentul decisiv al artei oratorice: rostirea discursului actio .

    *Criterii şi tehnici de evaluare şi de autoevaluare a performanţei oratorice.

     

    Societatea Cultural Artistică A r l e c h i n Botoşani / Proiect Cultural Artistic Şcoala de Week -end 2008- 2010

    Modulul - Tehnica Teatrală

    *este conceput în ideea de a facilita cursanţilor comunicarea în public prin procedee teatrale, în general, şi prin tehnici şi exerciţii ale artei actorului, în special.

    *Prezenţa şi comunicarea în situaţii publice sînt două elemente fundamentale - dacă sunt bine pregătite şi exersate - pentru realizarea scopului oricărui vorbitor care doreşte să influenţeze atitudinea celor care îl/o văd şi îl/o ascultă . *Pregătirea prin acest modul oferă posibilitatea îmbunătăţirii performanţei privind propria prezenţa publică şi abilităţile „scenice” de comunicare.

    *Acest modul va livra şi elemente de tehnică privind „rolul” asumat de vorbitorul în public.

    *Exerciţiile care acompaniază pregătirea „rolului” privesc atît componenta fizică, a limbajului gestual şi corporal în ansamblu, cît şi pe aceea a performanţei în actul comunicării.

    * Teatrul e o lume fascinantă care te ajută să te redescoperi

    *participarea la acest curs va fi o noua experienţă pentru toţi participanţii care vor să joace şi să se joace împreună şi să-şi dezvolte abilităţile de expresie şi de exprimare personală

     

    Imaginea

    *Exerciţii de autocunoaştere.

    *Cum mă văd?

    *Cum mă aud eu?

    *Cum mă mişc în diferite tipuri de spaţiu?

    *Exerciţii de acoperire a spaţiului: cu privirea, prin atitudine corporală.

    *Contactul vizual, contactul sonor cu publicul într-un spaţiu anume.

    *Lucrul cu obiectele materialele vizuale, demo etc. în situaţiile publice.

     

    Gesturile

    *Limbajul gestual.

    *Exerciţii de improvizaţie.

    *Realizarea profilului gestual individual.

    *Tehnici, exerciţii de relaxare şi autocontrol.

    *Adaptarea la situaţii date.

     

    Corpul

    *Limbajul corporal.

    *Comunicarea fizică.

    *Exersarea prezenţei corporale pentru a fi cît mai bine văzut şi auzit.

    *Emisia vocală.

    *Tehnici, procedee de control, autocontrol.

    *Tehnici de vorbire persuasive, teatrale, de captatio.

     

    Personajul

    *„Spectacolul” vorbirii în public

    *Comunicarea ca „poveste”.

    *Exerciţii de tehincă a vorbirii scenice.

    *Compunerea „personajului” eu şi publicul meu.

    *Procedee de accentuare a vizibilităţii în „scenă”.

     

    Prezenţa

    *„Scenariul” prezenţei publice prin vorbire.

    *Repetiţii în vederea performării în public a discursului.

    *De la text la imagine. Exerciţii de persuasiune.

     

    Dezbatere şi Dialog constructiv

     

     

    Ascultarea

    *Tehnici de ascultare activă

    *Ascultarea activă şi feed-back-ul

    *Gândirea critică şi ascultarea critică - *Dialogul şi Dezbaterea

    *Tipuri de dialog: de cercetare, de negociere, de informare, deliberativ, eristic, persuasiv

    *Dialogul de cercetare: nevoia de dovezi > găsirea dovezilor > confirmarea / infirmarea ipotezei

    *Teza / demonstrarea tezei - *Tipuri de argumentaţie: deductiv / inductiv

    *Erori de argumentare şi manipularea argumentelor

    *Tipuri de dovezi: fapte, opinii de autoritate, cifre, mărturii

    Societatea Cultural Artistică A r l e c h i n Botoşani / Proiect Cultural Artistic Şcoala de Week -end 2008- 2010

     

    Dialogul de negociere:

    *conflict de interese

    *obţinerea a ceea ce ţi-ai propus

    *o înţelegere acceptabilă pentru ambele părţi

     

    Dialogul de informare:

    *nevoia de informaţii

    *furnizarea / obţinerea de informaţii

    *schimbul de informaţii

     

    Dialogul deliberativ:

    *dilema sau alegerea practică

    *coordonarea scopurilor şi a acţiunilor

    *alegerea modului optim de a acţiona

    *Retracţia, dilema

    Dialogul eristic:



    Home · Adauga anunt · Modifica anunt · Login · Inregistrare firma · Forum · Widget anunturi · Semnalati o neregula · Contactati echipa Anunturi AZ ·

    Index produse:   A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   X   Y   Z
    Descarca gratuit aplicatia pentru telefonul tau


    Va doriti propriile produse listate aici ? Creati-va propriul magazin virtual pe aaz.ro.

    Informatiile despre preturi, produse si servicii sunt oferite de terte parti si doar pentru informare. AAZ.ro nu garanteaza acuratetea informatiilor si nu este raspunzator pentru nici o eroare, omisiune sau intarzieri,
    nici pentru orice neintelegeri sau pierderi datorita acestor informatii. Termeni si conditii | Politica de confidentialitate | Stergerea contului | Cookies | Siguranta online | ANPC | Contact



    Verified by VISA MasterCard SecureCode
    AAZ.ro © 2008