Desi practica oferirii de cadouri are o lunga istorie de Craciun, aceste daruri fiind oferite in hartie colorata si legate cu funde de panglica, este o practica relativ noua. În timp ce felicitarile de Craciun au inceput sa fie trimise la mijlocul secolului al XIX-lea, de-abia cativa ani mai tarziu ele au fost alaturate cadourilor.
Romanii isi ofereau cadouri unul celuilalt la festivalurile pagane precum Saturnalia, solstitiul de iarna, şi Anul Nou Roman. Tradiţia de cadou a fost asociata Craciunului, datorita cadourilor oferite de cei trei magi la nasterea lui IIsus, desi la inceputul anului, Biserica a descurajat practica oferirii de cadouri, din cauza asocierii sale pagane. Dar din Evul Mediu traditia a devenit atat de populara, incat a devenit unul dintre simbolurile iernii.
Inainte, cadourile erau invelite in panza sau hartie simpla. In secolul al XIX-lea, darurile au fost uneori oferite in cornuri sau sau cosuri de hartie decorate. Tehnologia de a produce o hartie pliabila, decorativa, pentru impachetat nu a existat pana in 1890, atunci cand evolutia tipografiei a permis imprimarea cu cerneala colorata pe hartie mai rigida. Industria de Imprimare a Ambalajelor pentru cadouri a luat avant la începutul secolului. Hy-Sill Manufacturing Inc, fondata de Eli Hyman şi Silverman Morris, a devenit prima companie americana de invelit cadouri in 1903.
Inainte, cei care impachetau cadouri trebuiau sa fie foarte dibaci, banda scotch nefiind inventata pana in 1930, iar de-abia in anul 1932 rolele de benzi adezive au fost vandute in recipiente cu lame taietoare. Pana atunci, pachetele erau legate cu sfoara si ceara de sigilare. In anii 20 şi 30, cercuri mici lipicioase au fost vandute in pachete, impreuna cu hartia pentru impachetat, care a facilitat impachetarea cadourilor.
De-a lungul anilor, aspectul hartiei de ambalaj sa schimbat. Prima hartie pentru impachetat era decorata in stilul epocii victoriene - heruvimi, pasari, flori. În anii 30 şi 40, modelele au devenit mai stilizate datorita popularitatii lui Art Deco. Decoratiunile s-au indepartat de natura, imbratisand simbolurile asociate de obicei cu Craciunul din zilele noastre. Modele populare includeau patinatori, fulgi de zapada, brazi de Craciun, si lumanari. In timp ce simbolurile au ramas aceleasi, stilul a devenit mai realist din nou in anii 50 şi 60.
Inovatiile ambalajelor pentru cadouri au continuat. In 1980 au fost introduse pungile pentru cadou din hartie, desi aceste "inovatii" nu au fost chiar noi, asa cum au crezut unii oameni. Victorienii au oferit de multe ori darurile lor in pungi decorate. Fundele autoadezive si panglicile cascada au intrat pe piata in anii 80 si 90. In prezent, mediul online este cel mai folosit mijloc de a trimite cadouri.