Common rail (în engleză, şină comună) este un tip de injecţie directă, folosită la motoarele cu ardere internă, mai ales pentru motoarele cu aprindere prin comprimare. Cel mai important aspect al unui motor cu sistemul common rail este faptul că, distribuţia combustibilului la injectoare se face dintr-o conductă principală (de aici şi common rail) cu mare presiune, către fiecare injector în parte.
Un injector este o supapă care injectează carburantul la motoarele cu ardere internă fie în canalul de admisie, într-o antecameră de ardere (un sistem mult răspândit pînă în anii "90) sau direct în cameră de ardere al motorului
La motoarele cu aprindere prin scînteie aceste supape sunt controlat comandate electronic de calculatorul motorului „ECU” (Electronic Control Unit). La motoarele cu aprindere prin comprimare pînă ce au apărut acele motoare moderne cu sistem common rail, acţionarea injectoarelori se făcea prin sistemul hidraulic al presiunii realizate de către pompa de injecţie.
Decisiv în sistemul de injecţie este jetul de carburant la injectare, felul în care acesta este pulverizat.
Felul ideal al împroşcării carburantului este că jetul să aibe spre exterior stropii mai fini, şi spre interior stropi ceva mai voluminoşi. Prin această structură al jetului se aprind întîi stropii mai fin urmat de cele mai voluminoase, ceeace duce la o ardere mai lentă şi uniformă, deci la o creştere de presiune mai fină în cameră de ardere.