Instaleaza gratuit aplicatia pentru Android
Toate categoriile
  • Toata tara
    CAUTA
    SERVICII
    Membru de 17 ani · Online acum 1 an
    0 abonati


    AGROFINANCE GR...

    Documente emise de autoritatea de management


    PNDR- Renovarea si dezvoltarea satelor-Masura 322

    Î n d r u m a r p e n t r u a c c e s a r e a f o n d u r i l o r e u r o p e n e 1 | P a g i n a

    M a s u r a 3 2 2

    PROGRAM FINANTAT DE UNIUNEA EUROPEANA SI  GUVERNUL ROMÂNIEI

    ÎNDRUMAR

    pentru accesarea fondurilor europene pentru

    dezvoltare rurala

    Renovarea si dezvoltarea satelor,

    îmbunatatirea servicilor de baza

    pentru economia si populatia rurala si

    punerea în valoare a mostenirii rurale

    Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale

    Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit

    A P D R P

    Se distribuie GRATUIT

    IMPORTANT! Pâna la aprobarea PNDR de catre Comisia Europeana,

    informatiile din acest Îndrumar au un caracter provizoriu.

    Î n d r u m a r p e n t r u a c c e s a r e a f o n d u r i l o r e u r o p e n e 2 | P a g i n a

    M a s u r a 3 2 2

    Banii pe care îi

    primiti prin

    FEADR nu mai

    trebuie sa-i dati

    înapoi, daca

    respectati

    cerintele

    specifice ale

    Contractului de

    Finantare pentru

    o perioada de

    minim 5 ani de

    la finalizarea

    investitiei.

    ABC-ul investitorului

    Înainte de toate trebuie sa stiti ca fondurile europene

    nerambursabile se acorda doar dupa ce întocmiti un

    proiect care contine o cerere de finantare, precum si o

    serie de documente si avize care trebuie sa evidentieze

    clar oportunitatea si rentabilitatea investitiei pentru care

    doriti sa primiti fondurile nerambursabile.

    Cu alte cuvinte trebuie sa stiti foarte bine pentru ce solicitati

    banii de la Uniunea Europeana si Guvernul României

    acordati prin Programul National pentru Dezvoltare

    Rurala 2007 – 2013 si, mai mult, trebuie sa dovediti foarte

    clar ca banii vor fi investiti corect.

    Principalele institutii implicate în implementarea Programului National de

    Dezvoltare Rurala 2007-2013 sunt:

     MADR – Directia Generala Dezvoltare Rurala care îndeplineste functia

    de Autoritate de Management pentru Programul National de Dezvoltare Rurala

    2007-2013 PNDR si asigura gestionarea corespunzatoare a fondurilor

    comunitare, stabilind prioritatile si masurile concrete de actiune;

     Agentia de Plati pentru

    Dezvoltare Rurala si Pescuit

    APDRP , ca organism de plata, pentru

    toate masurile din PNDR, cu exceptia

    celor destinate zonelor defavorizate;

     Agentia de Plati si Interventie în

    Agricultura, de asemenea ca

    organism de plata, pentru zonele defavorizate.

    Î n d r u m a r p e n t r u a c c e s a r e a f o n d u r i l o r e u r o p e n e 3 | P a g i n a

    M a s u r a 3 2 2

    Mic DICTIONAR

    Beneficiar – persoana juridica/persoana fizica autorizata care a încheiat un

    contract de finantare pentru accesarea FEADR;

    Potential beneficiar / Solicitant – persoana juridica/persoana fizica autorizata

    care este eligibila pentru accesarea FEADR dar care nu a încheiat înca

    contract de finantare;

    Eligibilitate – respectarea unei serii de criterii si conditii

    pe care un potential beneficiar trebuie sa le

    indeplineasca in vederea obtinerii finantarii prin FEADR;

    Masura – defineste aria de aplicabilitate si o serie de

    activitati eligibile;

    Contributia privata – reprezinta o suma de bani pe

    care trebuie sa o detina cel care solicita fonduri

    nerambursabile si pe care trebuie sa o utilizeze pentru

    începerea proiectului;

    Contributie publica – reprezinta fondurile nerambursabile alocate proiectelor

    din PNDR, acestea fiind asigurate prin contributia Uniunii Europene si a

    Guvernului României.

    Fonduri nerambursabile – fonduri acordate în baza unor criterii de

    eligibilitate, pentru realizarea unei investitii si care nu trebuie returnate,

    exceptie fiind cazul nerespectarii conditiilor contractuale conform proiectului

    aprobat de APDRP.

    Evaluare/Selectare – actiune prin care documentatia aferenta priectului este

    analizata pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de eligibilitate si pentru

    selectarea proiectului în baza punctajului obtinut, în vederea contractarii.

    Î n d r u m a r p e n t r u a c c e s a r e a f o n d u r i l o r e u r o p e n e 4 | P a g i n a

    M a s u r a 3 2 2

    FEADR reprezinta o

    oportunitate de

    finantare pentru

    spatiul rural

    românesc, prin care

    se vor acorda pâna în

    anul 2013 fonduri

    nerambursabile în

    valoare de

    aproximativ 8

    miliarde de euro, din

    care 500 de milioane

    de euro sunt destinati

    platilor directe, iar

    300 de milioane vor

    asigura Asistenta

    Tehnica. Similar cu

    SAPARD, si FEADR

    se va baza pe

    principiul cofinantarii

    proiectelor de

    investitii private.

    CE ESTE FEADR?

    Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala, sau pe scurt FEADR, este

    un instrument de finantare creat de Uniunea Europeana pentru a sprijini tarile

    membre în implementarea Politicii Agricole Comune1.

    FEADR poate fi accesat în baza a doua documentecheie:

    Programul National de Dezvoltare Rurala

    2007-2013 si Planul National Strategic pentru

    Dezvoltare Rurala.

    Prioritatile programului, concretizate în 4 domenii

    axe sunt:

    Axa I Cresterea competitivitatii sectorului agricol si

    silvic”- 42,19% din totalul fondurilor UE,

    reprezentând suma de 3,17 miliarde de euro;

    Axa II “Îmbunatatirea mediului si a zonelor rurale”

    25% din fondurile UE, în suma de 1,88 miliarde de

    euro;

    Axa III “Calitatea vietii în zonele rurale si

    diversificarea economiei rurale” – 26,31%

    din fondurile europene, totalizând suma

    de 1,98 miliarde de euro;

    Axa IV „LEADER” va primi 2,5% din

    sumele alocate celorlalte axe, adica 0,19

    miliarde de euro.

    1 Politica Agricola Comuna este un set de reguli si mecanisme care reglementeaza producerea, procesarea si

    comercializarea produselor agricole în Uniunea Europeana si care acorda o atentie crescânda dezvoltarii

    rurale. Are la baza preturi comune si organizatii comune de piata.

    Î n d r u m a r p e n t r u a c c e s a r e a f o n d u r i l o r e u r o p e n e 5 | P a g i n a

    M a s u r a 3 2 2

    Pentru a putea

    beneficia de

    fondurile europene

    în vederea finantarii

    propriei afaceri

    trebuie sa va

    încadrati într-o

    categorie de

    beneficiar eligibil

    sau, dupa caz, sa

    deveniti unul eligibil.

    Renovarea si dezvoltarea satelor,

    îmbunatatirea servicilor de baza pentru economia si populatia rurala si punerea

    în valoare a mostenirii rurale

    CINE POATE BENEFICIA de aceste fonduri

    nerambursabile?

     Consilii locale si asociatii de dezvoltare

    intercomunitara, conform legislatiei nationale în vigoare;

     ONG-uri, Asezaminte culturale si Institutii de cult

    definite conform legislatiei nationale în vigoare;

     Persoane fizice si juridice doar pentru protejarea

    patrimoniului cultural si natural de interes local;

    CARE ESTE VALOAREA FONDURILOR care pot fi accesate?

    Prin FEADR se pot acorda fonduri nerambursabile astfel:

     Finantare de 100% din costurile totale eligibile ale proiectelor publice,

    care nu vor genera profit si a caror valoare va fi de maxim:

    1.000.000 Euro/proiect în cazul unui

    proiect de investitii în infrastructura de baza

    daca beneficiarul este un consiliu local;

    3.000.000 Euro/proiect în cazul în care

    beneficiar este o asociatie de dezvoltare

    intercomunitara;

    2.500.000 Euro/proiect în cazul unui proiect integrat care presupune

    cel putin 2 actiuni de investitii al carui beneficiar este un consiliu local;

    Î n d r u m a r p e n t r u a c c e s a r e a f o n d u r i l o r e u r o p e n e 6 | P a g i n a

    M a s u r a 3 2 2

    6.000.000 Euro/proiect în cazul unui proiect integrat al carui

    beneficiar este o asociatie de dezvoltare intercomunitara;

    500.000 Euro/proiect în cazul unui proiect de investitii privind

    serviciile de baza pentru populatie, amenajarea spatiilor de interes public,

    realizarea studiilor sau investitiilor legate de protejarea patrimoniului cultural si

    natural de interes local.

     Finantare de pâna la 70% din costurile totale de investitie ale proiectelor

    care, prin natura investitiei vor produce profit, iar sprijinul nu poate depasii:

    200.000 Euro/beneficiar pentru o perioada de minim 3 ani fiscali;

    CUM PRIMESC BANII?

    În decurs de maxim 3 luni de la semnarea contractului, în calitate de

    beneficiar, trebuie sa prezentati primul Dosar de achizitii si Declaratia de

    esalonare a depunerii dosarelor cererii de plata.

    Prin aceasta declaratie de esalonare, beneficiarul îsi stabileste singur etapele

    în care doreste sa primeasca banii de la APDRP si se angajeaza ca va

    respecta aceste etape.

    Dupa efectuarea achizitiilor, beneficiarul

    depune Dosarul cererii de Plata la Oficiul

    Judetean de Plati pentru Dezvoltare

    Rurala si Pescuit OJPDRP , care va fi

    verificat si aprobat de catre expertii

    APDRP, dupa care se vor efectua platile

    solicitate care sunt identificate ca eligibile.

    Î n d r u m a r p e n t r u a c c e s a r e a f o n d u r i l o r e u r o p e n e 7 | P a g i n a

    M a s u r a 3 2 2

    Fondurile nerambursabile

    vor fi folosite pentru:

    Crearea si modernizarea

    infrastructurii fizice de

    baza;

    Înfiintarea si dezvoltarea

    serviciilor de baza pentru

    populatia rurala;

    Protejarea

    patrimoniului cultural si

    natural de interes local.

    PENTRU CE SE ACORDA FONDURI NERAMBURSABILE?

    Banii vor fi acordati pentru sustinerea proiectelor care urmaresc dezvoltarea

    infrastructurii rurale, a serviciilor din satele românesti si restaurarea

    obiectivelor de patrimoniu, prin urmatoarele investitii:

    Înfiintarea de drumuri noi, extinderea si

    îmbunatatirea retelei de drumuri de interes local

    ce apartin proprietatii publice a unitatii

    administrative pe teritoriu careia se afla;

    Înfiintarea, extinderea si îmbunatatirea retelei

    de apa sau apa uzata – captare, statii de tratare,

    alimentare, canalizare, statii de epurare – pentru

    localitatile rurale având sub 10.000 de locuitori;

    Înfiintarea si extinderea retelei de joasa

    tensiune si/sau a retelei publice de iluminat;

    Achizitia sau dotarea cu echipamente de producere de energie

    regenerabila în scop public;

    Înfiintarea si extinderea retelei publice locale de alimentare cu gaz catre

    alte localitati rurale care nu sunt conectate la retea;

    Înfiintarea, extinderea si îmbunatatirea platformelor de depozitare a

    deseurilor si dotarea cu echipamente de management al deseurilor.

    Înfiintarea si amenajarea spatiilor de recreere pentru populatia rurala

    parcuri, spatii de joaca pentru copii, terenuri de sport etc. ;

    Renovarea cladirilor publice ca de ex. primarii si amenajari de

    parcari, piete, spatii pentru organizarea de târguri

    etc.;

    Investitii noi în infrastructura sociala si dotarea

    aferenta pentru centre de îngrijire copii, batrâni si

    persoane cu nevoi speciale;

    Î n d r u m a r p e n t r u a c c e s a r e a f o n d u r i l o r e u r o p e n e 8 | P a g i n a

    M a s u r a 3 2 2

    Achizitionarea de microbuze care sa asigure transportul public pentru

    comunitatea locala si amenajarea de statii de autobuz;

    Achizitionarea de utilaje si echipamente pentru serviciile publice – pentru

    dezapezire, întretinere spatii verzi etc.;

    Investitii de renovare, modernizare si utilarea aferenta a asezamintelor

    culturale – biblioteci, camine culturale, centre pentru conservarea si

    promovarea culturii traditionale etc. inclusiv

    achizitionarea de costume populare si instrumente

    muzicale traditionale utilizate de acestea în vederea

    promovarii patrimoniului cultural imaterial , achizitionarea de echipamente

    hardware, soft-uri, inclusiv costurile de instalare si montaj aferente;

    Restaurarea, consolidarea si conservarea

    obiectivelor de patrimoniu cultural în

    conformitate cu Lista Monumentelor Istorice,

    grupa B si natural pesteri, copaci seculari,

    cascade etc. din spatiul rural;

    Studii privind patrimoniul cultural

    material si imaterial din spatiul rural cu

    posibilitatea de valorificare a acestora si punerea lor la dispozitia comunitatii;

    Achizitionare de echipamente pentru expunerea si protectia patrimoniului

    cultural;

    Vor fi sustinute de asemenea si costurile generale

    legate de întocmirea proiectului precum cheltuielile cu

    arhitectii si inginerii, consultanta, studii de

    fezabilitate, achizitia de patente si licente, în limita

    a 10% din valoarea totala eligibila a proiectului, iar

    pentru proiectele care nu prevad constructii, în limita a 5%.

    Î n d r u m a r p e n t r u a c c e s a r e a f o n d u r i l o r e u r o p e n e 9 | P a g i n a

    M a s u r a 3 2 2

    PENTRU CE NU SE ACORDA FINANTARE?

    Trebuie sa tineti cont de faptul ca exista un anumit set de investitii care nu vor

    putea primi fonduri nerambursabile prin Masura 322. Practic, aceste investitii

    vor fi identificate ca investitii neeligibile:

    Ä Investitiile pentru infrastructura de apa/apa uzata pentru localitatile rurale

    care intra sub incidenta proiectelor regionale finantate prin POS Mediu pe baza

    Master Planurilor regionale;

    Ä Cumpararea de teren si/sau de imobile;

    Ä Impozite si taxe;

    Ä Costuri operationale inclusiv costuri de întretinere si chirie;

    Ä Comisioane bancare, costurile garantiilor, cheltuieli de înfiintare si cheltuieli

    similare;

    Ä Investitii care fac obiectul masurilor

    din Axa I a PNDR drumurile de acces la

    ferma si cele de exploatatie forestiera ;

    Ä Drumurile judetene, nationale si

    reteaua TEN-T;

    Ä Achizitionarea de bunuri secondhand,

    cu exceptia celor care au ca

    obiectiv obtinerea caracterului traditional autentic;

    Ä Renovarea scolilor, gradinitelor, dispensarelor si spitalelor;

    Ä Investitiile în obiective de patrimoniu cultural UNESCO si national;

    Ä Constructia de asezaminte culturale noi.

    Î n d r u m a r p e n t r u a c c e s a r e a f o n d u r i l o r e u r o p e n e 10 | P a g i n a

    M a s u r a 3 2 2

    CARE SUNT DOCUMENTELE NECESARE?

    Beneficiari privati Beneficiari publici

    1. a. Memoriul justificativ pentru

    proiecte fara lucrari de constructii-montaj;

    b. Studiul de fezabilitate pentru proiecte

    cu lucrari de constructii-montaj

    c. Documentatie justificativa pentru  investitii de conservare a obiectivelor de  patrimoniu.

    1. a. Memoriu justificativ pentru proiecte

    care nu prevad lucrari de constructii-montaj;

    b. Studiu de fezabilitate pentru proiecte

    care prevad lucrari de constructii montaj,

    intocmit in conformitate cu legislatia in  vigoare .

    Home · Adauga anunt · Modifica anunt · Login · Inregistrare firma · Forum · Widget anunturi · Semnalati o neregula · Contactati echipa Anunturi AZ ·

    Index produse:   A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   X   Y   Z
    Descarca gratuit aplicatia pentru telefonul tau


    Va doriti propriile produse listate aici ? Creati-va propriul magazin virtual pe aaz.ro.

    Informatiile despre preturi, produse si servicii sunt oferite de terte parti si doar pentru informare. AAZ.ro nu garanteaza acuratetea informatiilor si nu este raspunzator pentru nici o eroare, omisiune sau intarzieri,
    nici pentru orice neintelegeri sau pierderi datorita acestor informatii. Termeni si conditii | Politica de confidentialitate | Stergerea contului | Cookies | Siguranta online | ANPC | Contact



    Verified by VISA MasterCard SecureCode
    AAZ.ro © 2008