Instaleaza gratuit aplicatia pentru Android
Toate categoriile
  • Toata tara
    CAUTA

    EXPERT CONSULT ...

    Legislatie


    Legislatie achizitii publice

    * 28.07.2009 - Hotararea nr. 834/2009

    Guvernul a modificat, prin Hotararea nr. 834/2009, normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.

    HG nr. 834/2009 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii a fost publicata luni, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 515.

    Potrivit HG nr. 834/2009, autoritatea contractanta este responsabila pentru modul de atribuire a contractului de achizitie publica/acordului-cadru, cu respectarea tuturor dispozitiilor legale aplicabile.

    De asemenea, actul normativ prevede in mod expres ca "ofertantului castigator nu i se poate impune sa suporte taxe, comisioane sau onorarii de orice fel pentru plata consultantului" care presteaza serviciile de consultanta in scopul elaborarii documentatiei de atribuire si/sau aplicarii procedurii de atribuire, achizitionate de autoritatea contractanta.


    Noi reglementari privind initierea procedurii de atribuire

    HG nr. 834/2009 stabileste ca "autoritatea contractanta are dreptul de a initia aplicarea procedurii de atribuire numai dupa ce a fost elaborata documentatia de atribuire sau, dupa caz, documentatia de concurs".

    Perioada de valabilitate a ofertelor, prevazuta in anuntul/invitatia de participare si in documentatia de atribuire, va trebui sa fie stabilita astfel incat sa se intinda pana la momentul incheierii contractului/acordului-cadru.

    Atunci cand va stabili perioada de valabilitate a ofertelor, autoritatea contractanta va lua in considerare estimarile privind perioada necesara pentru analiza si evaluarea ofertelor, perioada necesara pentru verificarile legate de aceste activitati, precum si perioada legala prevazuta pentru rezolvarea eventualelor contestatii.

    "Fara a afecta prevederile art. 93 alin. 3 si asumandu-si implicatiile prevederilor art. 97 alin. 4 lit. b , autoritatea contractanta are obligatia de a solicita prelungirea valabilitatii ofertelor, precum si, dupa caz, a garantiei de participare, in situatii exceptionale care impun o astfel de prelungire”, mai dispune HG nr. 834/2009.

    Pana la aparitia HG nr. 834/2009, autoritatea contractanta avea dreptul de a initia aplicarea procedurii de atribuire numai daca erau indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:
    a produsele/serviciile/lucrarile erau cuprinse in programul anual al achizitiilor publice, cu exceptia cazului in care necesitatea atribuirii contractului era determinata de aparitia unei situatii de forta majora sau unui caz fortuit;
    b erau identificate sursele de finantare prin care se asigurau fondurile necesare in vederea indeplinirii contractului de achizitie publica;
    c era intocmita documentatia de atribuire.

    In plus, pana la aprobarea bugetului propriu, autoritatea contractanta avea dreptul de a achizitiona produse si servicii noi, necesare pentru consumul curent, tinand seama de nivelul resurselor financiare care puteau fi utilizate cu aceasta destinatie, potrivit legii, in perioada respectiva.


    Definirea "cerintelor minime de calificare disproportionate"

    Cadrul legislativ aflat in vigoare prevede cerinte minime de calificare a operatorilor economici participanti la procedura de achizitie.

    Cu toate acestea, autoritatea contractanta nu are dreptul de a restrictiona participarea la procedura de atribuire a contractului de achizitie publica prin introducerea unor cerinte minime de calificare ce nu prezinta relevanta si care sunt disproportionate in raport cu natura si complexitatea contractului.

    HG nr. 834/2009 dispune ca se prezuma ca cerintele minime de calificare sunt disproportionate in raport cu natura si complexitatea contractului de achizitie publica ce urmeaza sa fie atribuit, daca se impune indeplinirea unor conditii cum ar fi:
    a suma valorilor/cantitatilor de produse furnizate, servicii prestate si lucrari executate, incluse in contractul/contractele prezentat/prezentate de catre operatorul economic ca dovada a experientei lui similare, sa fie mai mare decat valoarea/cantitatea de produse/servicii/lucrari ce vor fi furnizate/presate/executate in baza contractului care urmeaza sa fie atribuit;
    b valoarea cifrei de afaceri a operatorului economic sa fie mai mare decat valoarea estimata a contractului, multiplicata cu 2;
    c demonstrarea unui nivel minim al indicatorului financiar "lichiditate generala" in cazul atribuirii unui contract cu durata de indeplinire mai mica de 3 luni sau in cazul atribuirii unui contract cu executare succesiva, avand o durata mai mare de 3 luni, dar pentru care platile aferente prestatiilor urmeaza sa se efectueze la intervale mai mici de 60 de zile de la data efectuarii acestora;
    d nivelul indicatorului financiar "lichiditate generala" sa depaseasca cota de 100%, in cazul atribuirii unui contract care nu se incadreaza in categoria celor prevazute la lit. c ;
    e demonstrarea unui nivel minim al indicatorului financiar "solvabilitate" in cazul in care operatorul economic a prezentat documente din care sa rezulte ca nu se afla in niciuna dintre situatiile prevazute la art. 181 lit. a sau b din ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006


    Sustinerea din partea unui tert

    Potrivit actului normativ emis de Guvern, sustinerea din partea unui tert care poate fi invocata de ofertanti va putea fi acceptata in conditiile in care angajamentul prezentat asigura, din punct de vedere juridic, dreptul autoritatii contractante de a solicita, in mod legitim, indeplinirea anumitor obligatii de catre persoana sustinatoare.

    In acest context, HG nr. 834/2009 realizeaza si o distinctie intre resursele transferabile si resursele care nu pot fi transferate, dar care pot fi puse la dispozitia ofertantului prin implicarea directa a sustinatorului.




    *Legislatie in domeniul achizitiilor publice


    - HG nr. 834/2009
    - Ordin nr. 51/2009 Preşedintele ANRMAP privind accelerarea procedurilor de licitaţie restrânsă şi negociere cu publicare prealabilă a unui anunţ de participare
    - Ordonanţa de urgenţă nr. 19/2009 privind unele măsuri în domeniul legislaţiei referitoare la achiziţiile publice
    • OUG 34 / 2006 - Atribuire contracte de achizitie publica si de concesiune de lucrari
    • Legea 337 / 2006 - Aprobarea OUG 34 / 2006 de mai sus
    • Legea 128 / 2007 - Modificarea si completarea OUG nr. 34/2006
    • HG 925 / 2006 - Aprobarea normelor referitoare OUG 34 / 2006
    • HG 1337 / 2006 - Completarea HG 925 / 2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din OUG nr. 34/2006
    • HG 71 / 2007 - Aprobare Norme de aplicare prevederi referitoare la contractele de concesiune lucrari publice si servicii prevazute de OUG nr. 34/2006
    • Ordin ANRMAP 155 / 2006 - Aprobare Ghidul de atribuire contracte de achizitie publica
    • Ordin ANRMAP 183 / 2006 - Aplicare dispozitii ale contractului de publicitate media
    • HG 1660 / 2006 - Aprobarea Normelor de aplicare prevederil de atribuire contracte de achizitie publica prin mijloace electronice din OUG 34 / 2006
    • HG 525 / 2007 - Organizarea, functionare Autoritate Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice
    • HG 782 / 2006 - Aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor
    • OUG 74 / 2005 - Autoritatea Nationala de Reglementare si Monitorizare Achizitii Publice
    • Legea 111 / 2006 - Aprobare OUG nr. 74 / 2005 de mai sus
    • OUG 30 / 2006 - Verificare proceduri de atribuire a contractelor de achizitie publica
    • Legea nr. 228 / 2007 - Aprobare OUG 30 / 2006, functia de verificare aspecte procedurale ale procesului de atribuirecontracte de achizitie publica
    • HG 942 / 2006 - Aprobarea Normelor de aplicare a OUG 30 / 2006
    • Ordin MFP 175 / 2007 - Aprobare Manual Operational referitor la activitatea de observare si verificare a atribuirii contractelor de achizitie publica, de concesiune lucrari publice si concesiune de servicii - modelul si continutul formularelor si documentelor utilizate
    Home · Adauga anunt · Modifica anunt · Login · Inregistrare firma · Forum · Widget anunturi · Semnalati o neregula · Contactati echipa Anunturi AZ ·

    Index produse:   A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   X   Y   Z
    Descarca gratuit aplicatia pentru telefonul tau


    Va doriti propriile produse listate aici ? Creati-va propriul magazin virtual pe aaz.ro.

    Informatiile despre preturi, produse si servicii sunt oferite de terte parti si doar pentru informare. AAZ.ro nu garanteaza acuratetea informatiilor si nu este raspunzator pentru nici o eroare, omisiune sau intarzieri,
    nici pentru orice neintelegeri sau pierderi datorita acestor informatii. Termeni si conditii | Politica de confidentialitate | Stergerea contului | Cookies | Siguranta online | ANPC | Contact



    Verified by VISA MasterCard SecureCode
    AAZ.ro © 2008