KOENIG PROFILE SRL
J26/1300/2005 RO 17793296
SANTANA DE MURES, JUD MURES,STR VIILOR, NR. 450
--------------------------------------------------------------------------------------------
CONTRACT DE COLABORARE SI
VANZARE CUMPARARE COMERCIALA
Nr.
Încheiat astăzi
I. PĂRȚILE CONTRACTANTE
1.1. S.C. KOENIG PROFILE S.R.L., cu sediul social în Santana de Mures str. Viilor nr. 450, județ Mures, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului Mures sub nr. J26/1300/19.07.2005 , cod fiscal nr. RO 17793296 din 19.07.2005 având contul nr. RO 47 RNCB 0188 1126 2894 0001 deschis la Banca Comerciala Romana Tg.-Mures , reprezentată de d-l Ballo Istvan , avand functia de ADMINISTRATOR, posesor act de identitate, CI MS 286510 în calitate de VANZATOR Tel. 0740766296 / Fix.0265-323108, 0265-323022
1.2. S.C. SRL sediul social in , STR. NR. , înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului ,sub nr. cod fiscal nr. RO având contul RO la Banca . reprezentată de posesor act de identitate seria .nr. avand functia de administrator nr.Telefon , in calitate de CUMPARATOR
au convenit să încheie prezentul contract de vânzare-cumpărare, în următoarele clauze si condiții:
II. OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1 Vanzatorul se angajeaza sa livreze beneficiarului, la cererea acestuia in baza
comenzilor ferme , produsele de tipurile ce sunt specificate in anexa :
OFERTE DE PRET, care constituie parte integranta a prezentului contract.
2.2 In cazul in care beneficiarul solicita furnizorului livrarea de produse speciale si a unor cantitati mai mari, livrarea se va efectua numai dupa plata unui avans de 30% din valoarea fiecarei comenzi. Daca beneficiarul renunta la comanda va pierde avansul dat fiind obligat la plata tuturor cheltuielilor facute de furnizor pana in momentul renuntarii scrise.
VÂNZĂTOR CUMPARATOR
ADMINISTRATOR BALLO ISTVAN
2.3 Livrarea se va face pe baza de comanda scrisa transmisa catre CUMPARATOR ,
VANZATORULUI . Comenzile vor fi socotite valabil incheiate numai daca s-a respectat urmatorul demers comercial :
- comanda
- confirmare comanda
2.4. Obiectul prezentului contract îl constituie trecerea din proprietatea VANZATORULUIi în
proprietatea CUMPARATORULUI, după ce acesta din urmă va plăti prețul cuvenit , a
PROFILELOR METALICE PT. GIPS CARTON , TABLA ZINCATA, MATERIALELOR USCATE
(se arata cantitatea si denumirea marfa pe factura fiscala)
2.5. Locul de determinare a cantității întregii mărfi este la sediul vanzatorului
2.6 Vanzatorul este proprietar de drept al materialelor comercializate catre beneficiar , conform prezentului contract, pana la plata integrala a acestora , in caz contrar (dupa depasirea termenelor de plata max. 30zile de la facturare) prezentul contract constituie titlu executoriu de ridicare a materialelor de catre Vanzator.
III. DURATA CONTRACTULUI
3.1. Prezentul contract se încheie pe o durată de 1 an, începând cu data de până la data de si se prelungeste automat cu aceiasi durata daca nici una dintre parti nu il denunta cu cel putin 30 zile inainte de expirare sau părțile Contractante pot conveni prelungirea prezentului contract prin încheierea, în scris, a unui act adițional, semnat de ambele părți.
IV. TERMENE DE LIVRARE
4.1. Vânzătorul nu se obligă să transporte marfa decit pe raza Jud. Mures si la alta adresa in afara judetului indicată de cumpărător numai dupa intelegerea ambelor parti contra cost in functie de cantitate comandata si distanta.
4.2. Termenul de livrare a mărfii va putea fi decalat în cazul în care intervin evenimente neprevăzute.
4.3. Cu acordul scris al ambelor părți contractante, în condițiile prezentului contract, se vor putea efectua și livrări cu anticipație.
V. PREȚUL CONTRACTULUI
5.1. Valoarea totală a mărfii vândute este (trecuta pe factura fiscala de la caz la caz) lei.
5.2. Prețul de pe oferte nu include T.V.A. si cheltuielile de transport
5.3. Preturile pot fi modificate in functie de inflatie, de evolutia preturilor la materiile prime de baza, energie termica, precum si in alte situatii conjuncturale ale pietii. Intentia de modificare a pretului se comunica CUMPARATORULUI cu cel putin 10 zile inainte de a deveni operatonala si se confirma de catre CUMPARATOR in urmatoarele 5 zile. Acordul CUMPARATORULUI se prezuma dupa expirarea acestui termen. In cazul in care partile nu au ajuns la consens cu privire la noul prêt , contractul se va rezilia de plin drept , fara existenta vreunei hotarari judecatoresti si fara ca VANZATORUL sa aiba vreo responsabilitate in legatura cu acesta.
VÂNZĂTOR CUMPARATOR
ADMINISTRATOR BALLO ISTVAN
Incetarea in acest mod nu-l va exonera pe CUMPARATOR de la plata niciunei sume datorate VANZATORULUI , scadente la data emiterii notificarii de majorare sau devenita scadenta dupa acesta data.
5.4 VANZATORUL va putea sista orice livrare pana la achitarea tuturor debitelor pe care CUPARATORUL le are fata de SC KOENIG PROFILE SRL, fiind exonerat de orice raspundere fata de CUMPARATOR sau terti cu privire la orice consecinte ce decurg din suspendarea livrarilor.
VI. MODALITĂȚI DE PLATĂ ȘI CONDIȚII
6.1. Plata prețului va fi efectuată de către cumpărător vânzătorului numerar sau, pe bază de C.E.C. , BO, avizat de Banca si emis special pt fiecare livrare .In acest caz beneficiarul imputerniceste pe furnizor ca la termenul de plata stipulat in contract , sa asigure in contul sau bancar proviziunea necesara acoperirii fiecarui CEC sau BO. emis. Livrarea produselor se va face doar dupa validarea acestei garantii.
6.2 Termenul de plata este de maxim 30(treizeci) zile calendaristice de la data emiterii facturii. Obligatia de plata se considera indeplinita in momentul intrarii banilor in contul furnizorului la data exigibilitatii platii. Nerespectarea termenului de plata atrage penalitati de intarziere 0.5 % / zi, aceste penalitati in cazul neplatii sumei restante pot depasi suma initiala de plata sau nepredarii marfii.
6.3 In cazul in care beneficiarul initiaza plata pretului produselor livrate prin compensare, raspunde de existenta creantelor certe dintre partenerii circuitului precum si de finalizarea circuitului de compensare , iar in caz de nefinalizare sau anulare a circuitului , ramane obligat fata de vanzator cu suma care a format obiectul compensarii
Cumpărătorul se obligă să întreprindă tot ce este necesar și legal pentru a se efectua plata mărfii în conformitate cu prevederile prezentului contract.
6.4. Plata se va efectua la data de ridicare a marfii la cantitatile sub valoarea de 1000 Ron sau la cantitatile de peste 1000 RON prin intelegere intre parti cu C.E.C. , B.O. la termen de max. 30 de zile calendaristice de la facturare.
VII. AMBALAJUL ȘI MARCAREA
7.1. Vânzătorul se obligă a asigura un ambalaj corespunzător, care să protejeze marfa pe tot parcursul transportului, de la expediție până la destinație. Ambalajul nu va intra in costul transportului și va fi adaptat specificului mijloacelor de transport.
VIII. CONDIȚII DE LIVRARE
8.1. Vânzătorul va comunica cumpărătorului termenul prealabil de livrare , precum și:
- cantitatea livrabila de care dispune
VÂNZĂTOR CUMPARATOR
ADMINISTRATOR BALLO ISTVAN
IX. GARANȚII
9.1. Vânzătorul este răspunzător de viciile ascunse și de viciile aparente, privind calitatea mărfii pe care acesta o livrează cumpărătorului.
X. CONTROLUL ȘI RECEPȚIA MĂRFII, CALITATEA
10.1. Vânzătorul este obligat să predea marfa și să transfere cumpărătorului proprietatea asupra produselor, după încasarea prețului stabilit.
10.2 Livrarea produselor se va face pe baza de receptie cantitativa si calitativa , efectuata la sediul VANZATORULUI sau prin autoreceptie daca CUMPARATORUL nu si-a trimis un delegat.
10.3 Marfa receptionata la CUMPARATOR , in prezenta delegatului , nu poate constitui obiectul unei reclamatii ulterioare in cea ce priveste cantitatea si cantitatea . Reclamatiile ulterioare referitoare la viciile aparente de calitate pot fi fomulate in scris in termen de 2 (doua) zile calendaristice de la primirea marfii si vor fi acceptate numai daca neconformitatile sunt imputabile exclusiv VANZATORULUI.
10.4 Atat reclamatiilor cantitative , cat si cele calitative vor fi consemnate intr-un proces- verbal de receptie , semnat si stampilat de reprezentantii ambelor parti , care va fi trimis VANZATORULUI in termen de 2 (doua) zile calendaristice de la data receptiei marfii prin orice mijloc de comunicare care permite confirmarea de primire. Orice reclamatie ajunsa dupa expirarea acestui termen nu va fi luata in considerare si il exonereaza pe furnizor de absolut orice raspundere. Procesul- verbal de reclamatie va cuprinde in mod obligatoriu , sub sanctiunea nulitatii , urmatoarele informatii :
a) numarul si data contractului ;
b) seria si numarul facturii / avizului de expeditie ;
c) denumirea produsului ;
d) starea ambalajului ;
e) obiectul reclamatiei ;
f) semnatura si stampila reprezentatilorambelor parti sau a carausului, cand prezenta reprezentantului furnizorului nu este posibila ;
g) locul si data incheierii procesului-verbal ;
10.5 VANZATORUL se obliga ca in termen de 3 (trei) zile lucratoare de la primirea reclamatiei sa constate temeinicia acesteia si sa dea o rezolutie finala cu privire la solutionarea ei.
10.6 In cazul in care reclamatia se dovedeste a fi intemeiata , VANZATORUL se obliga ca in termen de 20 (douazeci) zile lucratoare de la constatare sa inlocuiasca , pe cheltuiala proprie , marfurile necorespunzatoare si sa completeze deficientele.
10.7 Reclamatiile partiale nu il exonereaza pe CUMPARATOR de obligatia de a plati produsele care nu au fost reclamate sau de a respecta celelalte obligatii contractuale. Reclamatiile verbale sau telefonice nu vor fi luate in considerare.
10.8 VANZATORUL garanteaza contra evictiunii totale sau partiale dar si contra viciilor ascunse ale bunurilor furnizate , in conformitate cu prevederile legale in materie.
VÂNZĂTOR CUMPARATOR
ADMINISTRATOR BALLO ISTVAN
10.9 Defecțiunile constatate în urma unui transport defectuos se vor regăsi în reclamații făcute de cumpărător cărăușului, cu înștiințarea vânzătorului.
10.10. Vanzatorul nu raspunde de lipsa cantitativa sau degradarea calitativa a produselor cauzate in timpul transportarii.
10.11 Daca se depaseste termenul de plata cu 30 de zile(adica 60 zile de la ridicarea marfii)
cumparatorul are obligatia sa returneze marfa ,a carui proprietar fiind vanzatorul si raspunde pentru deteriorara totala sau partiala a marfii livrate.(vezi pct 2.4)
10.12. Cumpărătorul se obligă să preia marfa după ce a fost efectuată recepția ei cantitativă și calitativă. La finalul recepției se va încheia un proces-verbal de recepție, semnat de participanții la operațiunea respectivă.
10.13. Dacă livrarea mărfii se va efectua eșalonat, pentru fiecare livrare în parte, vânzătorul și cumpărătorul vor încheia acte adiționale separate, iar defecțiunile constatate la un lot de marfă nu vor afecta continuitatea livrării celorlalte loturi.
10.14. Respingerea mărfii nu echivalează cu rezilierea sau cu rezoluțiunea contractului.
XI. MODUL DE EFECTUARE A TRANSPORTULUI:
11.1. Transportul se va efectua cu mijloacele asigurate de VANZATOR la comenzi in valoare de min. 10 000 RON la max. 250km de la sediu .
XII. INVALIDAREA PARȚIALĂ
12.1. Rezilierea totală sau parțială a clauzelor contractului nu are nici un efect asupra obligațiilor deja scadente între părți.
12.2. Prevederile alineatului precedent nu sunt de natură să înlăture răspunderea părții care, din vina sa, a determinat încetarea contractului.
XIII. CESIUNEA CONTRACTULUI
13.1. Părțile contractante nu vor putea cesiona drepturile și obligațiile prevăzute de prezentul contract unei terțe persoane fără acordul expres, dat în scris de cedent.
13.2. Acordul prevăzut la alineatul precedent trebuie comunicat de cesionar în termen de.30 zile de la data când cedentul i-a cerut acest acord; în caz contrar se prezumă că cesionarul nu a consimțit cesiunea contractului.
XIV. FORȚA MAJORĂ
14.1. Nici una dintre părțile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/și de executarea în mod necorespunzător - total sau parțial - a oricărei obligații care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligației respective a fost cauzată de forța majoră, așa cum este definită de lege.
14.2. Partea care invocă forța majoră este obligată să notifice celeilalte părți, în termen de 24 ( ore), producerea evenimentului și să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecințelor lui.
14.3. Dacă în termen de 24 ( ore) de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părțile au dreptul să-și notifice încetarea de plin drept a prezentului contract fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.
VÂNZĂTOR CUMPARATOR
ADMINISTRATOR BALLO ISTVAN
XV. SOLUȚIONAREA LITIGIILOR
15.1. În cazul în care rezolvarea neînțelegerilor nu este posibilă pe cale amiabilă, ele vor fi supuse spre soluționare INSTANTELOR JUDECATORESTI.
XVI. ÎNCETAREA CONTRACTULUI
16.1. Partea care invocă o cauză de încetare a prevederilor prezentului contract o va notifica celeilalte părți, cu cel puțin 30 zile înainte de data la care încetarea urmează să-și producă efectele.
16.2. Rezilierea prezentului contract nu va avea nici un efect asupra obligațiilor deja scadente între părțile contractante.
16.3. Prevederile prezentului capitol nu înlătură răspunderea părții care în mod culpabil a cauzat încetarea contractului.
XVII. CLAUZE FINALE
17.1. Modificarea prezentului contract se face numai prin act adițional încheiat între părțile contractante.
17.2. Prezentul contract, împreună cu anexele sale care fac parte integrantă din cuprinsul său, reprezintă voința părților și înlătură orice altă înțelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.
17.3. În cazul în care părțile își încalcă obligațiile lor, neexercitarea de partea care suferă vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea întocmai sau prin echivalent bănesc a obligației respective nu înseamnă că ea a renunțat la acest drept al său.
17.4. Prezentul contract a fost încheiat într-un număr de doua exemplare sub forma de original, astăzi , data semnării lui.
VÂNZĂTOR CUMPARATOR
ADMINISTRATOR BALLO ISTVAN