Pentru efectuarea unei diagnoze corecte a problemelor aparute la un sistem GPL, pe langa cunostintele specifice puse la dispozitie de catre fabricantul sistemului prin intermediul manualelor de montare/diagnoza/reglaj, mai sunt necesare si softul de reglaj/diagnoza precum si interfata de conectare cu sistemul respectiv. Fara acestea, este imposibila efectuarea unui reglaj asupra sistemului, iar diagnosticarea devine foarte greoaie. Din acest motiv recomandam sa evitati reparatiile "dupa ureche". Este foarte intalnita practica, atunci cand un motor ruleaza defectuos pe GPL, de efectuare a unei revizii complete in urma careia functionarea sistemului ramane defectoasa, concluzia finala fiind de multe ori un sfat de genul: "Mai mergeti ca sigur se mai lasa si isi revine" sau " Probabil aveti probleme la culbutori si la aprindere". Procedura corecta ar fi aceea in care se identifica mai intai componentele defecte - mai mult sau mai putin din cauza neschimbarii consumabilelor la timp, inlaturarea cauzei care a produs defectiunea si verificarea corectitudinii diagnozei prin inlocuirea componentei respective.Spre exemplu, la o unitate electronica de comanda (ECU) GPL, in momentul arderii circuitului de comanda al injectorului GPL, nu filtrele sunt cele care au produs defectiunea ci foarte probabil un scurt circuit sau un injector defect .La inlocuirea ECU GPL fara indepartarea cauzei generatoare apare riscul unui nou defect. Va recomandam deasemeni sa evitati service-urile la care vi se spune ca aprinderea martorului de defectiune motor la un vehicul echipat cu GPL este normala si nu este nici o problema, deoarece orice sistem GPL trebuie sa fie total compatibil cu vehiculul respectiv, implicit si cu sistemul OBD, si orice produs omologat RAR trebuie sa indeplineasca conditiile de compatibilitate cu sistemul de diagnoza OBD.
PRODUCATOR | Model |
Ac Gas | STAG 50, STAG 100, STAG 150, STAG 200, STAG 300 |
AG Centrum | Razmus, Sirocco |
Anlero | Nowa S-Gis |
Atiker | Fast, Multifast |
AutogasItalia | AutogasItalia Pro720, EasyJet |
Autronic | AL700, AL720Pro |
Bardolini | BSM |
Bigas | SGIS N |
BRC | Fly, Just, Just Heavy, Modifly, Seqvent, Seqvent Fast, Seqvent Fastness, Seqvent 24, Seqvent 56, Seqvent Plug&Drive |
DT GAS | Gas Tech |
E-Gas | Sly Injection |
Elpigaz | Voila, Voila Plus, Leonardo, Nicolaus |
Emer | Frank |
EuropeGas | Oscar, Vector, Victor |
Fobos | Fobos Gas |
HL Propan | Lambda Tronic, Eco, Magic Jet |
Intergas | Gas Control, RSI |
KME | Akme, Bingo M, Bingo S, Diego |
Landi, Landi Renzo | LES01, LES98, LIS, LSI, Blue, LCS, LCSA, IGS, Omegas, Plus, Plus Max 2010 |
Lecho | SEC Injection |
Lo-Gas | Mach Pro, Flash Pro, Lin-One |
Lovato | Loveco, Loveco Pro, Lovato Fast Smart, Lovato Fast Plus, Lovato Easy Fast, Fast Com |
Milano | Milano |
OMVL | DREAM XXI, DREAM XXI-N, DREAM XXI Pyro, Millennium, RAF Lambda Cluster |
Protec Digital | Orion |
Romano | RIS N |
Stargas | Pegasus, Polaris |
Stefanelli | SIS |
Tamona | Pro-Gas |
Tartarini | Tech Evo,Tech99Pro, Tartarini SFI |
Voltran | Voltran M06, Vogas VSGI, Vogas VSGI2008, Vogas Plus, Easy Map |
Zavoli | Alisei N |