Daca doresti spatiu de publicitate aici,suna la 0758-644.761 !!!
Cele mai folosite metode de promovare online in 2011 cu rezultate reale in business
In lunile martie-aprilie 2011 am facut un studiu pentru a identifica ce metode de promovare online folosesc IMM-urile, micii intreprinzatori, oamenii de marketing si specialistii in promovare pentru a creste un business.
Chestionarul a fost publicat pe reteaua de socializare profesionala Linkedin, si distribuit catre mai bine de 1000 posibili respondenti. Dintre acestia au votat 138. Mai jos aveti datele statistice. Desi raspunsurile nu sunt deloc surprinzatoare pentru targetul vizat, ne bucura sa vedem o deschidere din ce in ce mai mare a companiilor fata de promovarea online.
25% au ales ca principala metoda de promovare Google Adwords – fiind si cea mai targetata metoda. Ne asteptam ca procentul sa fie ceva mai mare, insa, din cei care au ales social media probabil ca foarte putini folosesc si adwords. Prima explicatie pentru procentul atat de mare (41% ) obtinut de social media este dat si de faptul ca majoritatea fac genul asta de promovare “in house” , deci , fara costuri financiare suplimentare.
Comunicatele de presa si bannerele, adica elemente care au un impact in special pe partea de branding au obtinut un procentaj egal – 9% din respondeti au votat pentru ele.
Share-uirea de articole pe site-uri si bloguri de specialitate este deasemenea o metoda foarte folosita. Pe de o parte ne bucura faptul ca unii isi dau silinta in a oferi ceva mai mult decat “cumpara de la mine” intr-o campanie de promovare insa avem dubii ca metota asta aduce crestere semnificativa a unui business. Cu toate astea, 17% din cei 138 de respondeti au votat pentru metoda asta de promovare.
Dar….datele statistice sunt o mica ferestra spre realitate. Chestionarul a permis alegerea unei singure variante de raspuns. Cum au subliniat si o mare parte din respondenti, pentru o campanie de promovare online reusita trebuie sa folosesti o mare parte sau chiar toate metodele mentionate mai sus.
In functie de scopul si tipul campaniei de promovare (lansare produs, vanzare, branding, anti-reclama, campanii sociale, etc.) se aleg si metodele optime . Nu am specificat in chestionar direct mail-ing, concursuri, audio si video streaming, cataloage sau reviste electronice, jocuri virale, etc. Am optat pentru cele mai uzuale metode tocmai pentru a fi un clasament cat mai realist si util pentru firmele mici si mijlocii care apeleaza la promovarea online.
Pentru a avea insa rezultate cat mai bune, recomandam sa apelati la specialistii in domeniu. Cum ati vazut, sunt suficiente metode pentru a realiza o campanie eficienta. Si cand spunem ca o campanie este eficienta ne bazam pe cifre, nu pe supozitii. Mediul online iti permite sa testezi, sa masori si sa optimizezi o campanie astfel incat sa obtii ceea ce iti propui. Bineinteles ca pe langa campania de promovare conteaza foarte mult site-ul companiei, servicii/ produsele oferite si bine inteles – brandul.
Vrei sa ajuti la derularea activitatilor si proiectelor Asociatiei filantropice "Timi&Raluca"?O poti face printr-o mica donatie..Foloseste butoanele de mai jos !!!
Sau achizitioneaza, un spatiu publicitar.Acesta va fi inserat in pagina aleasa de tine.