Aspecte tehnice importante pentru functionarea optima a unui website:
- structura interna a site-ului, respectiv organizarea si ierarhia categoriilor / sub-categoriilor / sub-sub-categoriilor de pagini: cu cat aceasta structura este mai stufoasa sau incoerenta, cu atat accesarea paginilor va fi mai dificila pentru utilizatori dar si pentru roboti
- URL-urile lungi (de peste 100 de caractere) nu sunt agreate de catre roboti; URL-urile ce nu contin keywords sunt irelavante; in acelasi timp, repetarea de 2-3 a expresiilor / cuvintelor cheie in acelasi URL poate fi considerata SPAM
- viteza optima de incarcare a paginilor este de pana la 5-8 secunde; apoi vizitatorii vor parasi pagina daca aceasta nu se incarca
- evitati indexarea paginilor generate de motoarele interne de cautare sau filtre (prin « robots.txt » sau tag-ul « canonical »)
- este recomandata configurarea paginii de eroare 404
- fisierul « sitemap.xml » trebuie sa contina numai paginile de produse si paginile auxiliare de informatii (fara paginile generate de motoarele interne de cautare sau filtre), sa nu contina pagini de eroare 404, pagini cu continut ce nu mai este actual/valabil
Continutul paginilor - cateva recomandari privind cele mai importante elemente ale paginilor web:
- sunt atractive paginile ce contin atat informatii prezentate printr-un text relevant, cat si materiale video / audio si imagini
- evitati sufocarea unei pagini cu expresii / cuvinte cheie; daca deja aveti pagini in care o expresie cheie se repeta in mod nejustificat de mai mult de 3 este bine sa revizuiti aceste pagini
- tag-urile HTML H1 …. H6 ofera o anumita importanta textului marcat cu acestea; tag-urile H1 si H2 sunt cele mai importante pentru roboti; este bine ca H1 sa fie unic pentru fiecare pagina din site, sa contina expresii cheie si sa nu fie foarte lung
- Meta tag-urile « title » si « description » trebuie sa fie unice / personalizate pentru fiecare pagina si sa nu fie sufocate de expresii / cuvinte cheie
- reteaua de link-uri interne se creeaza prin legarea intre ele a paginilor site-ului, prin linkuri care sa porneasca direct din textul acestora; acest lucru va permite vizitatorilor site-ului sa ajunga la o noua pagina (pagina spre care trimite linkul) fara a mai parcurge arborescenta meniului de navigare; aceste link-uri interne ajuta motoarele de cautare sa califice paginile de destinatie pe baza cuvintelor cheie
Inainte sa treceti la promovarea off site, este bine sa verificati aceste aspecte si sa remediati eventualele probleme, pentru ca vizitatorii ce vor ajunge pe site prin cautarea pe Google, prin retelele de socializare sau prin intermediul altor site-uri sa fie intampinati de un site atractiv, convingator si functional.