Activitatea oricarei firme trebuie cunoscuta nu doar in interiorul echipei, dar si de catre publicul extern, prin transmiterea de informatii. Astfel, ceea ce face firma ajunge sa fie apreciat sau comentat, luat in calcul de concurenta sau folosit de catre persoanele interesate. Intr-un cuvant: cunoscut.
Doar astfel firma ajunge sa existe efectiv si sa se dezvolte. Stimularea concurentei si mentinerea activa a interesului publicului larg, indiferent ca este vorba de parteneri de afaceri, institutii sau persoane neutre sunt esentiale pentru orice firma care alege sa comunice despre ea.
Cea mai simpla cale de a transmite o informatie este comunicatul de presa. Avand rolul de a informa, comunicatul de presa trebuie sa urmeze reguli stricte si sa raspunde la intrebarile de baza: “cine”, “ce”, “cand”, “unde”. Uneori, comunicatul de presa trebuie sa explice si “de ce” si “cum”.
Comunicatul de presa trebuie sa fie accesibil din punct de vedere al intelegerii si sa urmeze regula piramidei inversate. Prima fraza trebuie sa contina mesajul care se doreste a fi transmis si care sa raspunda la cele patru intrebari de baza. Cel de-al doilea paragraf trebuie sa contina raspunsuri la urmatoarele doua intrebari, iar urmatoarele trebuie sa dezvolte mesajul si sa contina informatii despre participanti sau o declaratie a unei persoane avizate.
De regula, un comunicat de presa ar trebui sa aiba cinci – sase paragrafe.
Comunicatul de presa se transmite persoanelor direct interesate, pe adresele de e-mail si se posteaza pe site-urile de profil (site-uri specializate in postare de comunicate de presa) in directoare de publicitate, site-uri partenere, alte site-uri de informatii ori se transmite mass-media.
Pe site-urile de profil, comunicatul de presa este preluat integral, inclusiv cu informatiile de contact transmise.
In directoare de publicitate, pe site-urile partenere, pe site-urile de informatii sau in mass-media, comunicatul de presa poate fi preluat integral sau informatia poate fi folosita pentru a fi dezvoltata sub forma de stire sau de articol.
Desi au acelasi continut, stirea si articolul difera prin forma de prezentare.
Stirea are strict rolul de a informa, are un continut redus de cuvinte si raspunde, ca si comunicatul de presa, acelorasi intrebari “cine”, “ce”, “cand”, “unde”, “de ce” si “cum”, fiind rezultatul exploatarii informatiilor transmise printr-un comunicat de presa.
Pe de alta parte, articolul dezvolta ideea, mesajul, contine comentarii si pareri si contine mai mult de 1.000 de cuvinte.
Astfel, in timp ce comunicatul de presa este mesajul transmis de firma, stirea sau articolul reprezinta “creatia” celor care le redacteaza, respectiv a celor care primesc comunicatul de presa. Pe de alta parte, stirile sau articolele au o mai mare putere in ceea ce priveste publicitatea in mediul online, avand prioritate in fata postarilor de comunicate.
Pentru firme, stirile si articolele despre activitatea lor, monitorizate in print, dar si in online, sunt o buna metoda de promovare.
In special in mediul online, firma profita de pe urma stirilor si a articolelor, deoarece acestea au un continut unic (fiind expresia parerilor celor care le redacteaza) si cresc vizibilitatea companiei in motoarele de cautare. Mai multe rezultate in motoarele de cautare sunt echivalentul unei mai bune vizibilitati a companiei respective si a unei mai bune cunoasteri a activitatii acesteia.