Noutati*Programe After School individualizate pt dezvoltarea personalitatii, a inteligentei emotionale prin joaca a copiilor, la Cabinetul Psihologic IULIANA FLAS
Programe After School individualizate pt dezvoltarea personalitatii, a inteligentei emotionale prin joaca a copiilor, la Cabinetul Psihologic IULIANA FLAS
After school la Cabinet Individual de Psihologie IULIANA FLAS, vine in completarea programului scolar cu o oferta educationala ce se adreseaza prescolarilor si scolarilor.
Programul de afterschool oferit de Cabinetul Psihologic IULIANA FLAS este gandit in asa fel incat sa raspunda profilurilor de dezvoltare emotionala si intelectuala a copiilor inscrisi.
Intr-o ambianta placuta, calda prescolarii si scolarii sunt supravegheati in permanenta si invata elemente noi care ii ajuta sa isi completeze cunostintele.
Programul de afterschool in Cabinetul Psihologic cuprinde:
1) Efectuarea temelor, activitati educative, recreative, asistenta si evaluare psihologica zilnica;
2) Activiti de evaluare si dezvoltare a inteligentei emoionale a copiilor.
O bun dezvoltare emoional trebuie s înceap de la vârste mici. Emoiile trebuie învate, cunoscute, înelese i în cele din urm controlate;
Teme:
- construirea vocabularului emoiilor
- capacitatea copilului de a-i recunoate propriile emoii i pe ale celor din jur.
- exprimarea emoiilor într-un mod adecvat (ex: Ce s fac când are anumite triri negative.)
- invarea si înelegerea emoiilor celorlali
- depirea inhibiiilor i blocajelor
- comunicare verbal i nonverbal, colegialitate
- observare, capacitatea de a iubi, de a ierta, acceptarea diferenelor
- autoexplorare i exprimare corporal, mimic, pantomimica .
- pictura, desen si interpretarea psihologica a desenelor fiecarui copil.
3) Activitati extracurriculare pentru After School (la cerere):
Vizite la: Delfinariu, Planetariu, Acvariu si Microrezervatie.
La sfarsitul fiecarei luni:
Consiliere psihologica gratuita pentru parinti.
Numar copii: Doua grupe / maxim 10 copii pe grupa
Limitele de varsta ale copiilor: 7 ani – 9 ani
Program after school pe toata perioada anului scolar inclusiv in vacanta.
Programul de functionare: 13.00 – 18.00
Pret: 400 ron/luna
Contact: IULIANA FLAS, psiholog, psihoterapeut, psihopedagog, pictor, membru al Colegiului Psihologilor din Romania.
Adresa: Bdul Mamaia Nr. 284, Constanta (in zona Delfinariu)
Telefon: 0723.08.10.70 ; 0785.819.743
Jocurile din cadrul acestui program îl ajut pe copil s-i dezvolte inteligena emoional.
Exemplu de Joc din cadrul orei de joaca pt dezvoltarea emotionala a copilului ... recomand parintilor si pt acasa (se adapteaza in functie de varsta copilului):
Cum se simte iepuraul Urechil?
V prezint un jocule de dezvoltare emoional care îl ajut pe copil s identifice emoiile celorlali, i s îneleag de ce apar ele. Cu cât jocul este mai interactiv cu atât copilului îi va plcea mai mult. Este potrivit pentru copiii cu vârsta cuprins între 3 si 7 ani, dar se poate adapta i pentru vârste mai mari, dac îmbogeti povestea cu mai multe detalii.
Vârsta potrivit: între 3 si 7 ani.
Materiale necesare: Un iepura de jucrie (opional).
Ce trebuie fcut: Spune-i micuului c astzi îi vei spune povestea iepuraului Urechil. Poi s inventezi tu o poveste scurt, sau o poi spune pe cea de mai jos. Cât timp spui povestioara poi folosi i un iepura de jucrie, ca s fie mai antrenant. Spune povestea expresiv, i dup fiecare întâmplare întreab-l pe copil: Cum crezi c se simte iepuraul? Pune întrebrile natural, fr s par c îl interoghezi. Încurajeaz-l s se exprime deschis. Dac observi c micuul se blocheaz, poi s îi spui tu cum crezi c se simea iepuraul în respectiva situaie.
O sugestie de poveste: Într-o zi iepuraul Urechil s-a trezit de diminea dup ce a visat ceva frumos. Cum crezi c se simea? (Invit-l s rspund). Îi era foarte foame i i-a cerut mamei sale un morcov. Mama sa i-a dat i l-a mângâiat pe urechi spunându-i c o s se fac un iepura tare zglobiu ( Cum s-a simit iepuraul când mama i-a spus asta?). Iepuraul a întrebat-o pe mama lui dac poate s ias la joac i ea i-a spus c mai întâi el trebuie s îi fac patul. (Cum s-a simit atunci iepuraul?). Dup ce i-a fcut patul, Urechil a ieit afar din cas. Acolo s-a întâlnit cu prietenii lui, ali iepurai mai mici (Ce a simit când i-a vzut?). Au început s construiasc un castel în nisip, i o iepuroaic mic i-a drâmat din greeal castelul (Cum s-a simit atunci Urechil?) Iepuroaica i-a cerut scuze i cei doi s-au împcat, i au decis s construiasc împreun un alt castel (Ce a simit iepuraul?). Peste o or mama iepuraului l-a chemat în cas pentru a mânca (Cum s-a simit când a plecat în cas?)
Bine de tiut: Încurajeaz-i copilul s denumeasc cât mai multe emoii pe msur ce rspunde la întrebri. La început poate c va fi tentat s rspund numai cu bine/ru, aa c poi s îi sugerezi tu emoii, dac vezi c el nu tie. De asemenea poi s explici de ce au aprut unele emoii. Spre exemplu la întrebarea "Cum s-a simit Urechil când iepuroaica i-a stricat castelul de nisip?", dac îi spui c s-a simit trist, poi aduga "pentru c a muncit mult ca s ias frumos". De asemenea poi folosi secvene din viaa de zi cu zi a copilului, pentru a observa cum se simte el in acele momente.
IULIANA FLAS, psiholog, psihoterapeut, psihopedagog, pictor,
Membru al Colegiului Psihologilor din Romania.