CONTRACT DE VÂNZARE – CUMPĂRARE DEŞEURI METALICE
Nr. ________ din ____/____/____
I. PĂRŢILE CONTRACTANTE.
a) ................................................, cu sediul în jud.............................................................. înmatriculată sub Nr.ORC: ..............., CIF: ........................., cod IBAN: ........................................................, la banca ..........................., reprezentată prin ................................ având funcţia de ................................., în calitate de VÂNZĂTOR, pe de o parte
şi
b) SC _______________, cu sediul în jud. _______, loc. ______, str. _________, nr.___, telefon/fax: __________, înmatriculată sub Nr.ORC: J___________, CIF: ______________, cod IBAN: ________________________, la banca _____________, reprezentată prin __________ având funcţia de ________________, în calitate de CUMPĂRĂTOR pe de altă parte.
a intervenit prezentul contract de vânzare – cumpărare în baza urmatoarelor clauze.
II. OBIECTUL CONTRACTULUI.
Art.1. Cumpărătorul se obligă să plătească şi să ridice deşeurile metalice în cantităţile estimate şi la preţurile care au fost stabilite aşa cum sunt prezentate în tabelul de jos:
Nr. crt. | Denumire | UM | Preţ unitar (Lei/kg) |
| Materiale feroase | ||
1. Deşeu cupru |
|
| |
2. Deşeu aluminiu |
|
| |
3. Deşeu fier |
|
| |
TOTAL GENERAL |
Deşeurile prezentate în tabel reprezintă în continuare obiectul din prezentul contract. Deşeurile provin din casarea şi/sau dezmembrarea mijloacelor fixe aflate în proprietatea vânzătorului şi activitatea curentă. În conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare vânzătorul va prezenta la cererea cumpărătorului acte care atestă provenienţa deşeurilor (procese verbale de casare, declaraţie de provenienţă. etc.). În cazul mijloacelor de transport casate vânzătorul va pune la dispoziţia cumpărătorului documentele ce vor atesta felul, marca şi tipul acestora. La rândul lui cumpărătorul se obligă să asigure actele necesare pentru ca vânzătorul să poată finaliza procedurile legale.
III. VALOAREA CONTRACTULUI.
Art.2. Valoarea calculată a contractului este de _______ Lei. Pretul s-a calculat prin înmulţirea cantităţilor de deşeuri estimate ca fiind disponibile cu preţul unitar, aşa cum este specificat în tabelul de la art.1., cu TVA separat în regim fiscal de “Taxare Inversă” conform art.160/1 din Legea 571/2003.
Preţurile unitare de la fiecare poziţie rămân ferme pe toată perioada de derulare a contractului, nu se acceptă ajustarea, actualizarea sau modificarea preţurilor. Preţul facturat se calculează separat la fiecare factură în funcţie de tipul, cantitatea efectivă de deşeu livrat şi preţul unitar al acestuia. Din valoarea fără TVA se reţine prin stopaj la sursă procentul de 3% reprezentând taxa pentru fondul de mediu conform OUG 196/2005.
IV. DURATA CONTRACTULUI.
Art.3. Contractul intră în vigoare la data semnării şi este valabil pană la ..................... Durata contractului se poate prelungi numai cu acordul scris al părţilor.
V. LIVRAREA ŞI TRANSPORTUL.
Art.4. Deşeurile se vor ridica periodic în funcţie de disponibilităţi şi comenzi de la sediul vânzătorului. Încărcarea deşeurilor cade în sarcina vânzătorului. Mijlocul de transport şi manipularea vor fi puse la dispoziţie de către cumpărător. Costurile de transport şi orice alte cheltuieli care pot să apară în afara celor de încărcare cad în sarcina cumpărătorului.
Art.5. Cantitatea exactă livrată se va calcula prin diferenţa de greutate a mijlocului de transport gol şi încărcat prin cântărire la un cântar autorizat în prezenţa reprezentanţilor părţilor.
Cantitatea astfel calculată va fi cea din nota de cântărire şi se va factura ulterior în baza notei. Cheltuielile de cântărire cad în sarcina cumpărătorului. Cantităţile livrate efectiv pot varia în decursul derulării contractului deoarece acestea au fost estimate.
Art.6. Termenul maxim de ridicare este de 10 zile de la emiterea comenzii de către vânzător, dar numai după plata în avans. În cazul în care plata în avans se întârzie şi acest fapt duce ca termenul de ridicare se întârzie, se aplică penalităţi de întârziere de 0,1%/zi la valoarea neplătită.
VI. MODALITĂŢI DE PLATĂ.
Art.7. Plata se va face în avans cu minim 3 zile înainte de livrare pe baza comenzii emise de către vânzător, cu ordin de plată în contul deschis la Banca ......................................... Dacă suma nu se achită în termen, cumpărătorul va plăti penalităţi de 0,1% pe fiecare zi de întârziere şi nu va putea ridica deşeurile până la plata efectivă. Penalităţile de întârziere se vor reţine din garanţia de bună execuţie.
VII. FORŢA MAJORĂ.
Art.8. Forţa majoră exonerează de răspundere partea care o invoca cu condiţia notificării partenerului contractual în termen de maxim 5 zile de la apariţia acesteia şi a dovedirii cazului de forţă majoră. De asemenea, partea care invocă cauza de forţă majoră se obligă să comunice partenerului contractual încetarea acesteia în termen de maxim 5 zile de la data opririi cauzei de forţă majoră.
VIII. LITIGII.
Art.9. Eventualele litigii care s-ar putea ivi în legătură cu acest contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă, iar dacă părţile nu cad de acord, acestea vor fi soluţionate de instanţele de judecată competente din localitatea unde îşi are sediul vânzătorul.
IX. ÎNCETAREA CONTRACTULUI.
Art.10. Nerespectarea în mod repetat a obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese în cuantum de 0,1% pe zi la valoarea contractului, pe perioada calculată de la data întreruperii executării contractului şi până la data valabilităţii acestuia.
Art.11. Vânzătorul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral contractul, în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului ar fi contrară interesului acestuia.
X. DISPOZIŢII FINALE.
Art.12. Cumpărătorul va constitui o garanţie de bună execuţie la contract care este 5% din valoarea contractului fără TVA. Garanţia de bună execuţie se constituie în avans în contul de garanţie de bună execuţie şi se reţine în cazul nerespectării contractului. În cazul reţinerii penalităţilor de întârziere din garanţia de bună execuţie, cumpărătorul este obligat să o refacă în termen de 5 zile.
Art.13. Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional, în cazul apariţiei unor circumstanţe care impun acest lucru şi care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului.
Art.14. Prezentul contract conţine ___ pagini.
Art.15. Părţile au înţeles să încheie azi ___/___/___ prezentul contract în 2 (două) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.
VÂNZĂTOR CUMPĂRĂTOR
SC _______________________ SC _______________________