DESCRIERE
Descrierea ocupaciei:
• Practicancii unei astfel de ocupacii realizeaz activitci de primire, identificare _i oferire de informacii cliencilor în funccie de necesitcile acestora.
• Exercitarea ocupaciei Recepcioner poate fi realizat cu succes de ctre persoane care: manifest înclinacie psihologic deosebit ctre lucrurile din afara propriei persoane, atencie orientat ctre ambianca fizic _i social, u_urinc în comunicare, sociabilitate. Prezint abilitatea sau obiceiul de a se comporta politicos. Bunvoinc, atitudine amabil; politece, gentilece.
• Au însu_irea de a fi con_tiincioase; manifest corectitudine, seriozitate, scrupulozitate.
• Comportamentele sunt orientate spre scopuri clar delimitate, manifest exigenc, meticulozitate _i rigurozitate in realizarea sarcinilor prin con_tientizarea regulilor.
Sarcini principale
• Prime_te cliencii, le identific cerincele _i ofer informaciile necesare.
• Rspunde la apelurile telefonice, selecteaz _i furnizeaz informaciile solicitate.
• Realizeaz programri pentru spitale, cabinete medicale _i dentare, rezervri pentru hotel.
• Înregistreaz, programeaz _i repartizeaz cliencii.
• Verific documentele prezentate de clienci _i completeaz registrele de evidenc / cine evidenca computerizat a cliencilor.
• Prime_te, înregistreaz _i depoziteaz obiectele de valoare ale cliencilor.
• Elibereaz note de plat, încaseaz contravaloarea serviciilor _i organizeaz plecarea cliencilor.
• Verific autenticitatea _i valabilitatea documentelor de plat _i asigur executarea acestora.
• Verific _i solucioneaz, în limita competencelor, reclamaciile cliencilor.
• Prime_te _i repartizeaz corespondenca.
• Distribuie materiale informative _i promocionale.
• Identific necesarul de consumabile _i tipizate _i î_i completeaz permanent stocul.
• Identific situaciile critice _i le face cunoscute persoanelor abilitate / superiorilor.
• Asigur mencinerea unei ambiance plcute în incint _i în spaciul înconjurtor.
• Se prezint într-un mod agreabil _i adopt un comportament adecvat.
Cine sunt si cu ce se ocupa?
Receptionerul asigura de obicei activitatile de la receptie, adica locul unde oaspetii au primul contact cu hotelul sau cu orice alta institutie care ofera servicii de cazare.
De ce aveti nevoie pentru a reusi?
Sa fi terminat o scoala medie (liceul) sau diploma de bacalaureat (eventual studii superioare), sa aveti cunostinte de limbi straine, sa aveti un comportament si o prezenta cultivata, sa stiti sa va purtati cu oamenii, sa aveti o memorie buna, abilitate de a improviza, îndemânare si sa fiti o persoana de încredere.
22 Nov 2012 · Valabilit. 21 Nov 2017 · Afisari :