Rapoartele necesare în calculul salariilor
1. Statul de plată.
Statul de plată se întocmește obligatoriu
lunar pentru entitățile juridice care au angajați și se arhivează pe o perioada
destul de lunga.
2. Adeverințe.
Adeverințele sunt documente care se eliberează
angajaților în vederea satisfacerii nevoilor acestora, și anume: pentru medic în
vederea acordării concediului medical, pentru bancă, adeverința cu veniturile
realizate și pentru alte scopuri.
3. Raportul concediilor de odihnă.
Evidența concediilor de odihnă ale angajaților
este foarte importantă pentru a putea asigura respectarea prevederilor
contractelor individuale de muncă ale acestora.
Ca părere personală, din experiența proprie, am constatat că
atât conducătorii entităților juridice, cât și angajații nu acordă atenția
cuvenită pentru planificarea concediului de odihnă pentru angajați.
4. Raportul concediilor medicale.
Concediul medical este în fapt un concediu pentru incapacitate
temporară de muncă, cauzată de boli obișnuite sau de accidente în afara muncii.
Rapoartele de concedii medicale sunt o
altă serie de documente necesare în vederea decontării sumelor de la Casa de sănătate,
care se poate realiza în termen de 90 de zile de la data la care beneficiarul
era în drept să le solicite.
Sfatul meu este
să nu așteptați termenul de 90 de zile, ci să depuneți documentele pentru solicitarea
decontării sumelor de la Casa de sănătate imediat după depunerea Declarației
112.